باقری: سیاست تقویت و تعمیق روابط با همسایگان ادامه می‌یابد ۲ منطقه در خارکیف و دونتسک به تصرف روسیه درآمدند حمله موشکی از غزه به سوی شهرک‌های صهیونیست‌نشین (۷ خرداد ۱۴۰۳) معترضان مخالف جنگ غزه در حیفا سرکوب شدند + فیلم تاکید ایران و عمان بر ارسال کمک‌های فوری به غزه و توقف نسل‌کشی حمدان: آمریکا و «بایدن» مسئول جنایت رفح هستند بورل: اعراب طرح صلح خود برای خاورمیانه را به اروپا دادند جزئیات عملیات‌های مهم ارتش یمن در اقیانوس هند و دریای سرخ دیدار فرزندان دبیران کل حزب‌الله لبنان با خانواده رئیس جمهور شهید سیدهادی طباطبایی به عنوان رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی منصوب شد وزیر خارجه عمان در منزل شهید امیرعبداللهیان حضور یافت یحیی سریع: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۳ کشتی را هدف قرار دادیم (۷ خرداد ۱۴۰۳) لاپید خطاب به نتانیاهو: تو دیگر صلاحیت نخست‌وزیری را نداری قالیباف گزینه‌ فراکسیون مستقلین برای ریاست مجلس شد ادعای تازه آژانس انرژی اتمی درباره ذخایر اورانیوم غنی‌شده در ایران صهیونیست‌ها دوباره به جان هم افتادند نتانیاهو بر ادامه جنگ و جنایت در غزه اصرار دارد حماس: در هیچ مذاکره‌ای شرکت نخواهیم کرد شهادت ۳ نیروی پلیس نوار غزه در حملات هوایی اسرائیل ژاپن: کره‌شمالی یک موشک بالستیک آزمایش کرد
سرخط خبرها

گوترش: دیپلمات ترکیه‌ای هماهنگ‌کننده سازمان ملل در امور افغانستان شد

  • کد خبر: ۱۶۰۶۸۰
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
گوترش: دیپلمات ترکیه‌ای هماهنگ‌کننده سازمان ملل در امور افغانستان شد
دبیرکل سازمان ملل فریدون سینیرلی‌اوغلو، دیپلمات ترکیه‌ای در این نهاد را به عنوان هماهنگ‌کننده ویژه خود در امور افغانستان منصوب کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به نقل از دیلی صباح، شورای امنیت در مارس سال جاری میلادی از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواست تا توصیه‌های آینده‌نگر را برای رویکردی یکپارچه و منسجم در میان بازیگران مرتبط سیاسی، بشردوستانه و توسعه به منظور رسیدگی به چالش‌های کنونی پیش روی افغانستان ارائه کند.   

سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: فریدون سینیرلی‌اوغلو بیش از چهار دهه در امور بین‌الملل و دیپلماسی تجربه دارد و در بخش میانجیگری در موضوعات سیاسی، بشر دوستانه، توسعه و حقوق‌ بشر کار کرده و در موضوعات خاورمیانه، شمال آفریقا، اروپا، آمریکایی شمالی و آسیا از جمله افغانستان تخصص دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است، سینیرلی‌اوغلو به درخواست آنتونیو گوترش وضعیت افغانستان و چالش‌ها در این کشور را با هدف ارائه توصیه‌هایی برای رویکرد یکپارچه و منسجم زیر نظر خواهد داشت.

سینیرلی‌اوغلو در سال ۲۰۱۵ میلادی برای مدت کوتاهی وزیر خارجه بود و بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۳ به‌ عنوان نماینده دائم ترکیه در سازمان ملل نیز مشغول به کار بوده است.

در دوران حکومت طالبان فعالیت نهادهای مرتبط با سازمان ملل در افغانستان به ‌دلیل ممنوعیت کار زنان با چالش جدی مواجه شده است. نمایندگان سازمان ملل در سفرهای متعدد به افغانستان، نتوانستند طالبان را متقاعد کنند که ممنوعیت کار و آموزش زنان را لغو کنند. سازمان ملل برای غلبه بر بحران بشردوستانه در افغانستان به چهار میلیارد و ۶۲۰ میلیون دلار نیاز دارد، اما تنها توانسته ۲۵۰ میلیون دلار جمع‌آوری کند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->